onsdag 5 februari 2014

Att göra ngt värdelöst...

Ibland gör jag saker som är totalt värdelösa men som jag tycker är roliga…alltså saker som inte alls betyder ngt för ngn annan men som jag tycker är roliga men som för ngn annan verkar helt värdelösa!

Tex så skriver jag på alla dagar i en ny almanacka även om dagarna redan passerat, jag skriver alltså av från en gammal almanacka….det betyder ju ingenting men jag tycker det är roligare att ha en komplett almanacka att bläddra tillbaks i och titta…

Ibland är det befriande att göra totalt värdelösa saker- eller är det bara jag som tycker det?

Jag gillar tanken på det totalt värdelösa ibland, att bara göra saker helt utan anledning…ibland tycker jag att många tar livet för seriöst och allt man gör måste vara en del i strävan mot ett uppsatt mål- allt måste hela tiden handla om det man har fokus på i "riktiga" livet…

Måste det verkligen vara så?

Ibland är det skönt att bara göra värdelösa saker…saker som inte spelar ngn roll och som inte kan gå fel…och blir det fel så spelar det inte ngn roll för ngn annan….

Ett väldigt luddigt inlägg men ngn kanske förstår hur jag menar?
Det handlar inte om intresse eller att man gör ngt man gillar (tex träna eller baka eller vad det nu kan vara) utan ngt totalt värdelöst som man gör men som ingen annan gör….

Här är en kille som iallfall fattar vad jag menar!
Med endast en kratta skapar han vackra mönster i sanden- på frågan varför? Så svarade han: Varför inte? Jag får ju vara på stranden undertiden!
(och ja, när vattnet stiger så försvinner hans konstverk….men det spelar ingen roll för han gör det bara för att han vill!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar