måndag 3 februari 2014

Be Happy

Är Du lycklig?
Riktigt lycklig?
Med alla delar av ditt liv?

Idag har jag haft en dag med massa tankar, stora som små…
Imorse när jag vakande kände jag mig genuint lycklig (sen blev det i och för sig kaos men ändå…) och jag har idag klurat på varför?

Ja, de flesta kanske bara skulle tänka att det är skönt att vara lycklig men jag måste ändå analysera allt in i minsta detalj och jag kom fram till att jag har skapat min egen lycka- genom olika oförutsägbara, och en del förutsägbara, händelser så har jag skapat ett liv som gör mig lycklig!

Alla har själv ansvar för sin egen lycka- om Du känner efter precis nu, är du lycklig?
Om inte- varför?
Vad skulle du vilja ändra på?

De tankar och reflektioner du gör idag skapar förutsättningar för morgondagen…

Så…sammanfattningsvis kan man säga att oavsett vilka vändningar livet tar så är det upp till dej att göra det bästa av det- ingen annan kan skapa din lycka, din lycka beror helt och hållet på dej själv, din inställning och dina tankar!
Genuin lycka handlar inte om bästa jobbet, högsta lönen eller att ha finaste huset- det handlar om att nå dit man vill och att inse att det inte enbart är destinationen som är lyckan utan vägen dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar