måndag 3 februari 2014

Härliga Vabb...

I många bloggar och på instagram så romantiseras det kring vabbandet- att det är så otroligt mysigt och att lite halvfebriga barn myser under en filt, äter lite glass (utan att spilla i soffan) och ser en hel film!
Verkligheten (iallafall min verklighet) är ungefär tvärtom…
Superfebriga barn som är mer speedade än vanligt, som helst av allt vill åka till Leklandet i Örebro eller åka till stugan och bada, som drar fram varenda liten sak vi har här hemma i skåpen och som dessutom med mellanrum av max 2sekunder säger "Men maaaammaaaa" med (an)klagande stämma…

Jag har det här året enbart vabbat i 4timmar (de var hemma med pappa på förmiddagen) och jag är reda så otroligt trött på det!
Tröttheten blev ännu större när A kom hem från skolan och hummade i hallen "Jo jo, det är ju sjukmånaden februari nu så det är klart de är sjuka…"
Vad?! Ursäkta?! Tydligen hade fröken sagt det idag…

Hur som helst, dagen har varit kaos redan från start då jag lyckades spärra min mobil, fick superbråttom till skolan och dessutom var tvungen att rusa inom Telia för att låsa upp mobilen med PUK-koden…som jag vid ett briljant tillfälle råkat kasta bort….



När jag hämtade hem A från skolan sprang jag inom ICA och toksoppade tidningar både till mig och barnen (deras tidningar kostar 89kr styck…?) så nu är de sysselsatta ett tag framöver och jag kan börja plocka oordning här hemma- själv försöker jag fokusera på dagens yogapass när barnen somnat och att sen få sjunka ner i soffan med två nya tidningar och ett avsnitt av Sherlock Holmes (och min nya TVkärlek Watson)

Men först ska jag göra mig en vitaminboost i form av smoothie- här hemma verkar bakterierna ha fått riktigt fäste så det är lika bra att göra allt för att inte bli sjuk….

Hur har er dag varit?

Trött och seg mamma i varmaste tröjan från Houdini- värd varenda krona! (Och tydligen lite skelögd...)

2 kommentarer:

  1. Den enda vabben som är härlig är är jag varit hemma med ETT barn! Med typ förkylningsastma! Alla annan vabb är INTE särskilt glammig ;)

    SV: Ja jag förstår inte hur ungarna orkar! Och mina bråkar ju JÄMT men idag har det faktiskt varit lite lite lugnare för stora W har varit rädd för lilla W´s baciller - haha! Jag lär sitta i karantän till på fredag - vet inte hur jag ska överleva ;) Ha en bra dag i skolan :) TACK! Och KRYA på er också!

    SvaraRadera
  2. Haha. Kan bara hålla med.
    M hade magsjuka, kräktes hela natten och sov sammanlagt 4 h. Men på morgonen var hon som vanligt, bara liiite med energi.. Det hade ju inte jag då... Synd att inte vi har lika mkt energi, kan jag tycka. ;-)

    SvaraRadera