söndag 2 februari 2014

Ordning & Reda

Igår när jag tog en snabb sväng på stan möttes jag av en skylt i fönstret på Akademibokhandeln som, jag antar, var direkt riktad mot mig...
Jag är egentligen en person med ganska bra struktur och som gillar ordning, reda, kontroll och framförhållning men på senaste tiden har jag tappat det helt... Jag glömmer tider (jag som brukar minnas allt utan att ens skriva ner det), jag har ingen koll på vilken sal vi ska vara i för föreläsningar och jag glömmer bort allt och lite till- extremt stressande!

Delvis beror det på att min kalender är kass, alldeles för lite skrivyta vilket gör att kalendern är full av skumma förkortningar som jag knappt fattar ens när jag skriver dem (ännu mindre förstår jag en vecka senare) och dessutom lämnar den inget utrymme för anteckningar utöver själva dagsplaneringen.

Nu kan man tro att jag har världens mest fulltecknade liv och det har jag inte men med ett schema för mina föreläsningar, ett rullande dagis- och fritidsschema (dvs olika tider varje vecka) och lite andra saker såsom fritidsaktiviteter för barnen och tandläkartider osv så blir det kaos i huvudet på mig...

Så igår tog jag en sväng in på bokhandeln och där, vid stället för almanackor, står en tjej som ser sådär superstrukturerad ut och väljer ut en almanacka- så jag tog en likadan som hon gjorde :-)
Dessutom köpte jag ett vanligt anteckningsblock som fick plats i almanackan så nu ska det väl bli ordning & reda!
Jag tror vi kommer bli bra vänner jag och min nya almanacka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar