söndag 16 februari 2014

Att inte hinna med...

Igår insåg jag att jag helt enkelt inte hinner med….efter en vecka full med sjukdom, penicillin, bihåleinflammation och lunginflammation var det sista jag behövde en helg med ngn typ av konstig magsjuka (eller maginfektion som hon på 1177 trodde)- iallafall så var jag totalt sängliggande från torsdagskväll till söndag förmiddag…Har sällan varit så otroligt dålig!

I fredags och idag hade vi obligatoriska moment i den delkurs vi läser nu-
sent igårkväll insåg jag dock mina egna begränsningar och mailade vår kursledare… Jag hinner inte det här!

Jag ligger efter med allt- jag som hatar att ligga efter, som blir stressad över att inte ha allt prydligt inskrivet i en almanacka…nu har jag en hel hög med post-its med datum som ska skrivas in i almanackan, två obligatoriska uppgifter i skolan som jag knappt börjat med… Suck!

Hur som helst, idag ska jag försöka komma ikapp med all planering!
Jag ska planera min tid framåt- ge mig pluggtid, hemmatid och träningstid (som numer enbart handlar om lugn yoga) och jag ska ge mig tid med barnen…att planera in tid i kalendern är faktiskt ett smart sätt för att slippa stressa även om det känns lite löjligt att planera in egentid eller tid med barnen…

Dessutom måste jag återigen ta tag i det här med maten- kanske ska jag ta lite hjälp? Har hittat en fin tjej som verkar superduktig som kanske ska hjälpa mig…får fundera lite på det bara för egentligen kan jag ganska mkt om kost själv medan det samtidigt kan vara enkelt att slippa tänka till själv…

Hur som helst, nu ska jag sätta fart här hemma, äta frukost och i eftermiddag är det födelsedagspresentsshopping som står på schemat- för imorgon fyller vår yngsta lilla prinsessa 3år! 

2 kommentarer:

  1. Usch ! Det där låter inte alls bra !
    Andas krya på dig och ta en sak i taget !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så typiskt att allt kommer på en gång. Bra att du då insåg att du faktiskt inte kan hinna allt. Jag tror det blir lättare att komma över sådana toppar när man inser att man måste ta en sak i taget. Och att ta hjälp (om man kan) för att slippa tänka själv låter som ett klokt beslut i sådana tider :-)

    SvaraRadera