tisdag 11 februari 2014

The return of life...

…sakta men säkert återvänder livet till det normala!
Efter att ha haft sjuka barn och själv varit sjuk hela förra veckan så måste jag säga att vabba är nog det tråkigaste som finns!

Igår var första dagen tillbaka i skolan och det var så skönt att vara tillbaka i den riktiga världen igen - sitta bland folk som kan torka sitt eget snor och som inte pratar med konstant gnällig ton eller som vill att jag ska följa med dem på toaletten "för att det är tråkigt att vara själv"…

Igår fick även "dagvill" en helt ny innebörd för mig då jag insåg att hemtentan ska vara i klar för opponering på fredag- jag trodde det var nästa fredag…
Vilken enorm tur att jag har skrivit så mycket….en halv sida….

Dessutom äter jag penicillin och har fått träningsförbud i en månad (själva ordet "träningsförbud" får mig iofs att känna mig som en sportstjärna) vilket faktiskt(!) känns supertrist!
Efter förra veckan har jag helt tappat både träningen och kosten- ätit dåligt vilket faktiskt känns och det enda jag är sugen på nu är grönsaker och lättare rätter utan massa fett och dåliga kolhydrater…
Så idag är det dags att börja fokusera på kosten igen- träningen får väl bestå av enkla yoga-stretch-övningar så länge!

Nej, nu ska jag och min partner in crime (som lagt sig på halva tangentbordet) skriva klart hemtentan!
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar