onsdag 18 december 2013

Att börja om...


När jag tänker på att allt jag vill/behöver byta ut här hemma så typ snurrar det framför ögonen på mig och jag önskar att vi hade ett stort bröllop framför oss så vi bara kunde önska oss allt jag (eller...vi) vill ha- nu är ju jag redan gift sen några år tillbaka så det är ju inget bra alternativ...
 
Hur som helst så fick jag ett peppande mail inatt (Tack fina!) där det stod att förändringen kan ske stegvis- och ja, det är ju enda sättet känns det som!
Varken ekonomiskt eller tidsmässigt är det möjligt att byta ut så mkt saker på en gång...
 
Saker jag vill byta ut är:
1) All plast- jag inser att det inte är möjligt att byta ut alla barnens leksaker (typ "Här A får du en trägubbe som jag täljt åt dig istället för dina Turtlesgubbar"), de är ju stora och stoppar inte saker i munnen men det faktum att vi tom har plastglas gör att jag mår lite illa vid tanken...
 
2) Alla hudvårdsprodukter till oss och barnen (barnen har iofs redan bra produkter)!
 
3) Allt tvättmedel och rengöringsmedel bör bytas ut snarast!
 
Så ja, det här är mina tankar kring go-green och det jag vill åtgärda direkt är den otroligt mängd plast vi har i köket i form av bunkar, redskap mm. Iförrgår när vi gjorde microknäcken och hettade upp plastbunken så började jag tänka på alla ämnen som frigörs vid uppvärming.... Blä!
 
Hur ser Ni på det här med plast i köket?
Använder Ni er av glas och trä?
 
Trevlig tredje advent på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar