onsdag 18 december 2013

Nya ekologiska alternativ!


I vardagen, när det gäller mat, är jag duktig på att välja ekologiskt, organiska produkter, rättvisemärkt samt att jag försöker handla efter årstid- men när det kommer till övrig shopping så tänker jag inte alls på det!
Eller jag tänker på det men köper sen ngt helt annat...
 
Nu under hösten har jag följt fina Jennys blogg där ämnet ofta kommer upp...så nu har jag så smått börjat byta ut de produkter vi har här hemma mot mer naturvänliga alternativ (för det finns jättemånga alternativ om man bara tar sig en extra titt!). 
 
Visserligen finns det farligheter i så himla mkt av det som finns i ett hem idag men med lite eftertanke man kan iaf rensa bort en hel del- idag inhandlades iallafall nytt schampo, duschcream & bodylotion!
Ska bli spännande att prova, speciellt schampoot- för just håret är jag extra noga med!
















Hur ser det ut hemma hos er?
Tänker Ni som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar