onsdag 18 december 2013

Dinner with the flue

Japp- i eftermiddag kom influensan på besök! Jag, den ständiga optimisten, tycker ändå det är okej med febriga, snoriga barn som klagar på halsont och huvudvärk så länge vi slipper magsjukan...

Själv ligger jag däckad i soffan och tittar på min man när han fixar iordning varma mackor (vanligtvis är middagen klar när han kommer hem- Välkommen till 50-talet😃) men idag räckte kraften till att, enligt önskemål, kocka ihop fiskbullar, egengjord dillsås (se superenkelt recept nedan)& potatismos!

Nu ska jag fortsätta titta på min man- finns inget bättre än att ligga i soffan och glo på en man som lagar mat😍

Ha en trevlig kväll så ses vi friska & krya imorgon (eller med dubbel dos Ipren i kroppen för imorgon måste jag till skolan)!

Enklaste dillsåsen
(God till fiskbullar/fiskpinnar/i gratänger)

Koka upp grädde, cremefraische, citronsaft, färsk/fryst dill, fiskbuljong/fiskfond, salt/peppar

Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar