måndag 30 december 2013

Mindfulness & Föräldraskap

Japp, alla tomtar är bortstädade och jag, som hatar att ha massa småsaker överallt, kan andas igen....



Du som är den perfekta föräldern kan sluta läsa- Ni andra kan fortsätta...

Är det ngn kvar?!

Hur som helst, jag gick för några år sedan några utbildningar i Mindfulness (både på hemmaplan och i Göteborg) och de delar jag valde att fokusera kring var Mindfulness i vardagen och i föräldraskapet- inte så mkt meditation osv... Vem har ens tid med det?

Inför 2014 är ett av mina mål att bli mer närvarande i nuet, inte göra läxor med en 8åring, lägga pussel med en 4åring och blippa med mobilen samtidigt... Den där jäkla mobilen som tar så mkt tid ska få en egen plats högt uppe på en hylla där den kan ligga och vibrera i sin ensamhet...

Jag tänkte framöver skriva lite inlägg om just mina tankar kring mindfulness & hur man kan få in det i vardagen!
Jag kan det i teorin men sen måste det övas upp så det blir en naturlig del av livet... Inte det enklaste men sååå värt det i slutändan!

Min tanke med mina Mindfulnessutbildningar var att föreläsa om Mindfulness i skolor...nu blev jag sugen på det :-)

Jaja- allting har sin tid och, som sagt, jag börjar här!

Det första jag ska skriva om är A-metoden: Andas / Agera / Acceptera

Men det får bli i ett nytt inlägg för nu ska jag plugga!
Kika in senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar