tisdag 31 december 2013

En kort sammanfattning!

Det bästa är att se framåt och inte grubbla för mycket över det som varit men en snabb sammanfattning av 2013 är ändå på sin plats...

Som vanligt, och helt självvalt, firade vi in 2013 bara jag och N tillsammans med barnen- jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att starta ett nytt år än med vårt härliga kaos!

I januari avslutades min korta vistelse som ekonomiansvarig på ett hotell här i stan. Att jobba med ekonomi, tror utbildning, är inte min grej- jag behöver mer människor & mindre papper och siffror. Därefter började funderingarna på vad jag skulle bli när jag blir stor (när man är 30år bör man kanske bestämma sig snart) och i mars sökte jag in till en utbildning på KAU som var ngt helt nytt för mig men som kändes rätt i magen.

Under våren var jag hemma med barnen och dagarna rullade på och efter att ha firat tjejernas 2 & 3års dagar, Ns födelsedag, vår förlovningsdag och lite annat så blev det sommar. Under sommaren spenderades några härliga dagar på Liseberg med Mormor & Morfar och en helt fantastisk långhelg på ALV (kan varmt rekommenderas, jag skulle kunna bo där) tillsammans med Farfar, Farmor och Faster. Dagarna rullade på med lek, bad i stugan och kompishäng i lekparker. 

I augusti firade vi min födelsedag och jag fick veta att jag kom in på utbildningen med god marginal. 
Så i slutet av augusti började allvaret med tidiga dagislämningar och A började 2an- helt nya rutiner och massa måsten som inte längre hanns med när som helst!

Hösten kom och det visade sig att det inte var så svårt att klara vardagen även om jag pluggar och N jobbar en hel del, det enda som krävs är planering, planering, planering och en del hjälp från övriga familjen. A spelade trummor och L och LillaA går på kör tillsammans med Farmor och Faster. 

Utbildningen till Vård- och Stödsamordnare rivstartade verkligen och jag var lite stressad över hur tentorna skulle vara men efter att ha gjort 3 tentor och fått 3 VG så känns det som skolan kommer funka fint!  

Sen kom vintern men inte snön och vi firade jul i 3 dagar tillsammans med Mormor, Morfar, Gammelmormor, Farmor, Farfar och Faster- jättefina dagar och barnen (och vi) fick jättefina julklappar!

Idag är det nyårsafton och precis som vanligt firar vi in det tillsammans vi i familjen- idag har vi varit lekparken med goda vänner, pysslat och målat, badat och nu ska jag och tjejerna göra kvällens efterrätt som blir extra kladdig kladdkaka!

Livet rullar på och 2013 har varit ett år med mycket medvind och många nyheter för oss- 
Önskar Er alla ett gott slut på 2013 och ett Gott Nytt 2014!
(och vill samtidigt tacka Er alla som kikar in här, jag startade bloggen 18/12 och har sedan dess haft över otroliga 2000 besökare!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar