onsdag 18 december 2013

Korv Stroganoff...?

Ja, egentligen vet jag inte riktigt vad dagens rätt (för barnen) heter- förr trodde jag det hette Korv OCH Stroganoff men det heter det tydligen inte och hur jag än uttalar det nu så säger N att jag betonar fel...så skitsamma, ni vet ju vad jag menar!

Den här enkla varianten gör jag till kidsen, ska jag och N äta den så brukar jag även ha i krossade tomater, vitlök, purjolök och mer kryddor!

Ingredienser
Korv (kan varmt rekommendera Falukorven från Gourmanderiet här i Karlstad, ganska dyr men enormt god och med hög kötthalt)
Grädde/Cremefraische
Fin hackad gullök
Ketchup
Kalvfond/Buljong
Salt/peppar

Stek korven och löken, häll på grädde och fond. Låt koka och smaka av med ketchup, salt och peppar!















Ful bild men god mat😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar