torsdag 2 januari 2014

2014201420142014

Nytt år & nya planer...eller mål att sträva mot...

Familj/Vänner
Jag vill vara mer närvarande med barnen, jag tillbringar jättemkt tid med barnen men hur mkt av den tiden är tankarna verkligen 100% på barnen? Nej, 2014 blir året då mobilen får ligga på hyllan, all stress över massa måste & borde får försvinna & uppmärksamheten får vara på barnen!
I övrigt så hoppas jag på mer tid med vänner och jag ska verkligen försöka ta tillvara på den tiden vi har tillsammans alla i familjen- hitta på enkla och roliga saker i vardagen...

Skola/Jobb/Blogg
Jag ska planera upp studierna så jag vet varje dag vad jag ska läsa (det gör nog att jag kan lägga 100% på annat när jag väl har läst klart för dagen) & se till att jag hänger med hela tiden för att slippa tentapluggspaniken på slutet!
I övrigt så har jag tänkt att skippa sommarjobb och bara njuta av lediga dagar med barnen hela sommaren och när det gäller bloggen så hoppas jag hinna hålla den vid liv. Egentligen är det en ganska menlös hobby som inte leder ngnstans men jag gillar att skriva om saker jag tycker är intressant och vill ngn läsa så är det bara ett plus i kanten!

Träning/Hälsa/Mat
Det stora målet är att prioritera träning med fokus på löpning och yoga- för att kickstarta igång yogan har jag fått några privatlektioner på Yogaskolan som ska bokas in snarast! Det svåraste är ju att på kvällen välja träning ist för soffan...
Matmässigt kan det blir mkt bättre! Vi äter bra mat med bra råvaror men det är småätandet som är min svaghet, fika, godis och dricka... Det här är dock ett gemensamt mål för hela familjen vilket gör det enklare och roligare! Dessutom vill jag fortsätta att utvecklas med GoGreen-tänket och börja använda ännu mer ekologiskt, organiskt & närproducerat både när det gäller mat och annat i hemmet!

Övrigt
För att alla planer och vardagen ska gå i lås krävs planering, framförhållning och struktur- ngt jag redan är bra på men med 3 barn, skola & en man som jobbar mkt så kan det alltid bli bättre!

Dessutom ska jag sluta lägga energi på tankar/människor/saker som dels inte ger mig ngt och som dels ligger utanför min kontroll! Jag är mästare på att grubbla, störa mig och tillslut vet jag knappt hur jag ska vända och vrida mig för att vara alla tillags... Passar det inte så strunta i det!

Annars önskar jag mest att 2014 blir som 2013, vi hade ett jättebra år och jag tror att det här året blir minst lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar