fredag 17 januari 2014

Gratitude Friday

Emellanåt när jag tycker vardagen går allt annat än min väg så försöker jag stanna upp och se min tillvaro genom ett utifrånperspektiv, att liksom verkligen försöka se tillvaron och fokusera på guldkornen....

För trots att mer snö hamnar innanför dörren än utanför, trots att huset inte städar sig själv eller att CSN inte ligger i fas med sina utbetalningar (fast det är ju extremt störande nu när jag tänker på det!) så är ju de positiva delarna av livet större och både jag och omgivningen mår ju bättre av att fokusera på dessa!











Hur som helst, så hittade jag en bra app för ändamålet- en Gratitude Journal-app där man enkelt kan skriva ner några få saker varje dag som man varit tacksam för under dagen. Det behöver ju inte vara några stora livsavgörande händelser utan små enkla saker som livat upp dagen en aning- ibland kan det ju räcka med att ngn hälsar lite extra glatt på ICA för att man ska bli glad!
Eller som igår när jag hittade en söt liten nyckelpiga inomhus (sen släppte jag ut den så iochförsig kanske inte så roligt för nyckelpigan nu när jag tänker på det....)- men ja, Ni fattar grejen iallafall- det behöver inte vara stora saker utan små ljusglimtar!

Idag kör vi Gratitude Friday här i bloggen- jag är tacksam för:
- Att öppna dörren till tjejernas dagis och mötas av glad personal & doften av kokande varm choklad
- Att jag känner mig peppad inför nästa kurs i skolan
- Att Mamma ringde och sa att de köpt en yogamatta åt mig

Vad är Du tacksam för?
Det är inte så svårt att komma på saker bara man ger sig några sekunders betänketid!
(om Du har en blogg, skriv ett tacksamhetsinlägg i din blogg och länka här under så kan jag samla ihop alla länkar i ett eget inlägg!)



1 kommentar: