onsdag 22 januari 2014

Yoga on my own


Kom på att jag glömt blogga om min privata Yogalektion som jag hade förra veckan på Yogaskolan!

Eftersom det är nytt år och eftersom jag under hösten helt tappade bort mig i yogadjungeln så tänkte jag att en privatlektion skulle vara den perfekta sparken-i-baken för att hitta tillbaka- dessutom är jag inget stort fan av gruppyoga, dels för att jag är så kass på att passa tider och dels för att yoga handlar mkt om teknik och andning.

Träffade Hanna och vi började med en pratstund där vi gick igenom alltifrån livsstil, familjeförhållanden, träningsförutsättningar, ev skador/problemområden (som efter år av småbarnsbärande är svanken och axlar) samt mål med yogan.

Mina mål: 
Bli smidigare, slippa ryggont, orka med vardagen samt få in yogan som en naturlig del av livet!
(jag valde att den här gången helt släppa styrkedelen för den är så enkel att få med sig ändå då vi har både kettlebells, hantlar & skivstång hemma...och dessutom den underbara kroppsvikten)

Sen gick vi igenom olika övningar, testade hur de kändes, hur jag behärskade dem, tekniker & andningsövningar.
Därefter skräddarsydde Hanna ett 30-45minuters träningspass åt mig!

Jag har efter det kört träningspasset 4gånger och jag är in love!
Det är verkligen ett pass som passar mig helt efter mina mål och förutsättningar!

Är Du intresserad av Yoga eller om du är en riktig yogie så kan jag varmt rekommendera att ta en privatlektion- helt klart välinvesterade pengar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar