torsdag 2 januari 2014

Urtekram

Jag har nu använt produkter från Urtekram ett tack och tänkte skriva vad jag tycker om dem!

Jag har (hittills) testat Schampo, Duschcrem & Bodylotion- och jag fullkomligt älskar samtliga produkter! Jag brukade oftast använda liknande produkter från Biotherme men de här är minst lika bra och till en bråkdel av priset och dessutom (såklart) ekocertifierade och utan kemikalier och onödiga tillsatser!

Jag köpte dessa på IcaMaxi(!) för 38-42kr men fick tips om att Bodystore.com har ett stort utbud av märket så i fortsättningen kommer jag beställa därifrån.

Några få minus ---> håret känns strävt direkt efter att man sköljt ur schampot, det upplevs dock inte som strävt när det torkat! Jag kan sakna en god doft på alla 3 produkterna, de luktar absolut inte illa
men det är inte direkt VictoriaSecret-doft om man säger så....

I övrigt gillar jag dem och kommer absolut fortsätta köpa det märket!

Från Bodystore.com:
Urtekram utsågs till "Årets "gröna" Produkt/Varumärke" av våra kunder i Bodystore Awards.
- Med vegetabiliska råvaror
- Utan onödiga kemikalier som mineraloljor, parabener etc.
- Produkterna är så koncentrerade att vi inte behöver konserveringsmedel
- De flesta produkterna är utan parfym och och deklarerade i samarbete med Astma- och allergiförbundet
- Utan djurförsök
- Urtekram och Urtekrams produktion är 100% uppvärmd med halmkraft, 100% av strömmen kommer från ett anslutet vindkraftverk
- Flaska, etikett och kork är gjorda av miljövänlig polyetenplast alltså ingen pvc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar