måndag 13 januari 2014

Varför yoga?

Jag fick en fråga i FB-gruppen #yogobe:
- Vad betyder yogautmaningen för dig?

Tänkte svara på den här:
Yogautmaningen (det är en 365dagars yogautmaning där man varje dag ska utöva ngn typ av yoga. Det kan vara alltifrån 90minuterspass till 5minuters meditation och avslappning eller andning) betyder för mig en kick-start för att komma igång med yogan igen- förr betydde yoga för mig 1-2 träningspass på SATS och mellan passen tänkte jag inte alls på yogan...
Nu vill jag få in yogan i vardagen, yoga är så mkt mer än bara 2 träningspass i veckan och integreras den i vardagen så kan yoga ge så otroligt mkt.

Yoga i kombination med ett Mindfulnesstänk ger verkligen alla möjligheter till att leva här & nu och till en lättsammare vardag!

De senaste 4 dagarna har jag ägnat mig åt regelrätta träningspass från Yogobe, en jättebra sida där det finns alla typer av yogapass som man kan se på TVn eller i laptopen eller IPaden. Hitills har det blivit MoJopass och ngt stretchpass!

Nu på torsdag har jag bokat in mig på ett privat yoga pass på Yogaskolan (2 timmarspass), där går man igenom vad man vill få ut av sin yoga, vad man vill satsa på och sedan får man ett skräddar sytt yoga program att köra hemma- detta följs sedan upp och kan ändras allt eftersom!
Ska bli spännande, har hört mkt bra om Yogaskolan i Karlstad!

Så, det där var väl mina tankar kring yogan och jag märker redan hur jag börjar bli en riktig Yogie som längtar efter nästa pass redan när jag vaknar på morgonen (oj, vad hurtigt det lät men det är faktiskt sant...)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar