måndag 6 januari 2014

Vad använder era barn?

Just till barnen har jag försökt varit noga med hudvård- och hårvårdsprodukter-
våra barn blir lätt torra i huden men har i övrigt inga problem med huden (typ eksem) men jag tycker ändå det är viktigt att använda bra saker på barnen.... Liksom de flesta föräldrar!

Jag har oftast valt Apotekets produkter, utan att reflektera över vad som är i dem... Apotektet låter ju safe eller hur?

En dag googlade jag innehållet i Apotekets Barnschampo (det med Barbapappa på):

Sodium Lauryl Sulfate ---> Används för att få schampot att skumma, gör att hårbotten avfettas, torkas ut och skapar ett beroende av balsam och andra eftervårdsprodukter.

Bensoesyra ---> Ett E-nummer som används för bla mögelbekämpning

Sen finns det ju betydligt värre/sämre produkter att använda så Apotekets är ju ändå helt okej... Men toppenbra är de ju inte!


Vad använder Ni till Era kids?

1 kommentar:

  1. Det där med "det säljs på apoteket, det måste vara bra" har jag också tänkt - och fått tänka om.
    Min son är känslig mot vissa tillsatser så till kidsen köper jag Urtekrams produkter. Eller Weleda.

    SvaraRadera