torsdag 23 januari 2014

Dagens frukost...


...gjorde jag igår...




Det var med spänning jag öppnade min lilla Lattemugg imorse innehöll Chiapudding!
Ngt jag aldrig testat förut men som ju är supernyttigt och enkelt då den me fördel förbereds kvällen innan- för mig som knappt hinner hälla i mig en kaffekopp på morgon är ju det här perfekt!

Dessutom gjorde jag den i Lattemuggen för att kunna ta med den till skolan om jag inte han ära den hemma (sjukt smart av mig tycker jag själv- haha!).

Slängde på lite kesella smaksatt med FunLight och det blev riktigt gott- nu återstår det bara att se hur länge man står sig på den...

Chiapudding (finns säkert många varianter men såhär gjorde jag):
2dl Ekologisk sojamjölk
3msk Risenta Chiafrön
Rör om och låt stå kallt, helst över en natt
Toppa med smaksattkesella eller bär!



1 kommentar:

  1. Jag har inte vågat mig på chaipudding än, har lite svårt för eftersmaken i chaifrön.

    SvaraRadera