fredag 24 januari 2014

GreenSmoothie

Idag är pappan i huset i Göteborg på MC-mässan, vilket innebär att jag själv ska underhålla hela gänget här hemma. Skridskor, pulkabacken och semlor står tydligen på dagens schema. Tyvärr har jag fångat värsta typens förkylning (den där som ligger och lurar bak i huvudet och killar i halsen) för att sen bryta ut om-och-om-igen...) så idag tänkte jag köra all-in på vitaminer!

Dagens frukost- GreenSmoothie!
Jag gör oftast smoothie enligt följande steg 
1) Välj 1-2 frukter att ha i
2) Smaksättning tex lime eller ingefära
3) Protein kesella, proteinpulver, ägg eller nötsmör
4) Ngn grönsak tex spenat, grönkål (om man vill att den ska bli matigare)
5) Ev frysta bär tex hallon eller is- för att få den riktigt kall (isbitar kräver dock en ganska stark blender)
6) Vätska, häll i lite i taget tills du fått den konsistens som du vill ha. Vätskan kan tex vara soyamjölk, kokosvatten, vanlig ekologisk mjöl eller ngn bra juice
(Vill du få den extra krämig kan du ha i en halv avokado eller mang)

Ekologiskt äpple, ekologisk citron, kesella, babyspenat, is, GoGreen Soyamjölk

Haha- jag kör med en återvunnen McD-mugg...känns sådär kul att hälla min vitaminbomb i den muggen! Ngn som vet var man kan köpa 
on-the-go-smoothiemuggar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar