onsdag 8 januari 2014

No sugar added

Kvällen igår bara försvann- eller efter att ha klippt 60 små naglar, fixat middag, tröstat ett barn som råkat fastna i sina egna trosor och läst nya biblioteksböcker samt nattat barn så var jag så trött att jag hamnade i soffan...och såg 3 avsnitt av Breaking Bad (den serien förstör typ hela mitt liv, den är totalt beroendeframkallande och gör att vi inte kommer i säng förrän framåt 01.30-tiden...)

Så min uppdatering om no-suger-detoxen kommer här istället:
Det är nu dag 3 utan socker (med socker menar jag godis, dricka, stora kolhydratskällor såsom potatis och vanlig pasta och livsmedel typ ketchup) och hittills går det okej...jag kan känna av enormt sockersug men det går faktiskt över om man sysselsätter sig med ngt annat...eller helt enkelt biter ihop! 
Bara man bestämmer sig så går det!
Igår var första kvällen jag faktiskt inte saknade att sitta och tugga på ngt när vi såg på TV, jag drack lite bubbelvatten och var nöjd med det! 

Så i stort är jag nöjd!
Det är idag 17 dagar kvar och jag tror faktiskt att jag kommer klara det här lätt som en plätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar