torsdag 9 januari 2014

Vad är mat för dig?

Första kvällen på min detox gick jag bort till affären och köpte frukt- mango, ananas och melon, för att ha ngt att knapra på framför TVn...

Igår började jag fundera på Varför äta ngt framför TVn?

Såklart det är gott och mysigt (och frukt är ju dessutom nyttigt men oftast är det ju inte frukt man äter) att sitta framför TVn, när huset är lugnt, se ngt bra och äta ngt gott men varför?
Varför varje dag? 
Blir det ens mysigt om man gör det varje kväll?

Jag är en enorm känslo-ätare!
Jag äter när jag är gladjag äter som tröst, jag äter när jag är ensam & jag äter om jag har tråkigt (vilken man som student har ganska ofta...haha....)!

Jag säger inte att det är fel men kanske borde man ibland se mat för vad det egentligen är? Energi, ngt vi tillför kroppen för att orka med livet? 
Den tanken är ändå ngt att ha med sig tycker jag...

När äter Ni?

1 kommentar:

  1. Ett bra tips mot sockersug är att köpa en burk osötat ekologiskt jordnötssmör. Finns på Konsum. Ta en sked och voilá.
    Det är väldigt mycket socker i mango, ananas och melon och att äta det på kvällen är inte optimalt. Köpte du ekofrukter? Det kom varningar om ananas från Costa Rica strax före jul. De innehöll gifter som är förbjudna i EU (tror jag det var).
    Jag äter mörk choklad på kvällen och gärna rödvin till :)

    SvaraRadera