fredag 3 januari 2014

Kvällens snacks!

Såhär efter nyår är det antagligen fler än jag som börjat ett nytt liv...eller?
Eller för mig är det inget nytt liv utan mer att återgå till den kost som var innan julhysterin brakade loss!
Våren kommer gå i hälsans tecken med träning (främst yoga och löpning....bara den där himla penicilinkuren är över och halsflussen försvinner) och bra mat utan halvfabrikat (oftast, jag tror inte på förbud utan i rätt mängd funkar allt).

Hur som helst, det jag tycker är svårast är titta-på-TV-tiden....när man sitter där i soffan och ser på TV....då sitter man bara där rätt upp och ner och tänker på typ choklad... Om chokladsuget blir alltför stort brukar jag unna mig en bit 70% choklad, den stillar suget och är ändå ganska okej innehållsmässigt!

I övrigt är popcorn ett bra, gott och hälsosamt snacks!
 Nya studier visar att popcorn (utan alltför mkt salt, olja och smör) är en utmärkt källa till antioxidanter och att en portion popcorn till kvällsfilmen tillgodoser 70% av det dagliga behovet av fullkorn (hela popcornet är fullkorn) och allra nyttigast är de bruna skalen (ni vet de som fastnar så hemskt i tänderna eller i halsen om man har riktigt otur...) Och det bästa är att det spelar ingen roll om det är påspopcorn, micropopcorn eller popcorn poppade i gryta- de är lika nyttiga oavsett och dessutom kalorisnåla!

Ikväll blir det popcornsnacks- 
Vad äter Ni?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar