tisdag 21 januari 2014

Ny termin & nya planer...

Idag börjar vårterminen för mig, ute är det superkallt men helt plötsligt är det vårtermin och jag förväntar mig att blommorna snart ska kika fram ur rabatten (alltså ur grannens rabatt, vi har inga rabatter!)...

Idag började vi läsa en ny kurs som behandlar ämnen som psykiskt funktionshindrade, stigmatisering och psykiatrireformen- kommer bli en riktigt intressant vårtermin!

Annars rullar livet på, känner mig lite stressad över alla dagisbakterier som verkar sväva runt omkring oss just nu- det är magsjukan, feber, löss (nej, det är väl iofs ingen bakterie men verkar otroligt äckligt) och vattkoppor....
Igår kväll satt jag och funderade över vilket av ovanstående jag skulle välja att barnen fick- kul kvällsnöje!
Tror jag kom fram till att lite lagom med feber vore det bästa- det jag i sista hand skulle välja är i alla fall löss! Spyr bara jag tänker tanken på små djur som kryper omkring i huvudet på mig och förökar sig....
(hur många av er kliar det på nu?)

Nej, nu ska jag försöka trycka in lite kunskap i huvudet på några timmar- sen ska, de numer feberfria tjejerna, hämtas hos Mamma och sen ska A hämtas från fritids och sen är det att köra det vanliga kvällsracet med middag, bad, förberedelser inför morgondagen, matteläxa, svenskläxa, tandborstning och nattning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar