torsdag 23 januari 2014

Effektiv morgon

Här hemma började morgonen alldeles för sent och vi alla ramlade in i köket runt 07.10….07.30 bör bilen rulla mot dagis, skolan och mot resten av dagen…

Efter att alla barn var lämnade där de skulle så åkte jag hem och gick en morgonpromenad med hunden, dagens mission var att lyckas få ett urinprov från honom…. Inte det enklaste att fixa från en hund men tillslut så gick det och vi kunde åka till veterinären och lämna in det!

Påvägen hem svängde jag förbi McD för att testa deras morgonsmoothie- jag älskar smoothie men är superkass på att göra dem själv, trots att jag gav Niklas en KitchenAid-mixer i farsdagspresent (jag är expert på att köpa saker till andra som jag själv vill ha…) så blir det aldrig av att jag gör smoothie… Det  är verkligen ngt jag vill ändra på så på lunch ska jag googla smoothierecept och sen ska jag handla!

Nu är klockan redan 10 och det är hög tid för mig att slå upp böckerna- igår fick vi reda på att alla har blivit tilldelade en artikel som vi skulle skriva ut och ha med oss på föreläsningen imorgon….ingen info alls om vad vi skulle ha den till! Jag hatar sånna uppgifter- jag hatar att inte vara förberedd och att inte innan veta vad som förväntas…

Är det ngn av Er som har ett bra smootiherecept? Helst både god och nyttig så inte bara yoghurt, jordgubbar och banan utan gärna med mörkgröna grönsaker som kan bli en bra frukost- hit me!


Inte nyttig...och inte så god...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar