måndag 6 januari 2014

Starten - Detox Dag 1

Idag börjar socker-detoxen!
Igår kände jag mig grymt peppad...idag not so much....
Men det är ju bara att köra på och 90% av problemet är jag övertygad om sitter i huvudet!

Jag har gjort ett tydligt matschema (som Ni såg igår) vilket jag tror underlättar för då behöver man inte tänka så mkt utan bara checka av måltid för måltid...
Och, enligt de tips jag fått, så är knepet att se till att aldrig bli hungrig utan äta ofta!

I övrigt känns det här som en mellandag som kommer gå till förberedelser inför veckan- imorgon börjar skolan för mig och på onsdag drar skola/dagis igång igen....verkligheten med andra ord!

Det har verkligen varit ett bra jullov med massa tid att bara vara- precis vad vi behövde efter en hektisk höst!

Nu är vi redo att möta våren!
(av vädret att döma är våren redan i Karlstad)

Dagens dryck- helt okej, även för en som inte gillar te speciellt mkt....
L tyckte dock att det luktade "kamel" (kanel) i hela huset😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar