måndag 20 januari 2014

Dagen hittills...

Dagen började egentligen redan igår kväll när L fick en febertopp, som verkade försvinna lika snabbt som den kom men det innebär ju trots det en VABdag för oss idag- så efter lite pusslande så kom vi fram till att det bästa var att N stannade hemma på morgonen och sen kan jobba ikväll om det skulle behövas!

Så jag har spenderat förmiddagen i As skola där det är öppethus, dessutom var det uppstart av ett stort matteprojekt som A ska delta i vilket kommer innebära enormt mkt matte både i skolan och hemma de kommande månaderna- men tex intensivläsning har visat sig ge klassen enormt goda resultat och jag hoppas att det är samma sak med matten.
Efter några timmar i skolan, gott kaffe och lite snölek på rasten så är det nu min tur att Vabba- tror inte jag vabbat sen förra våren så det är kanske på tiden....

Hur som helst är L pigg och verkar ha sin feberfria dag idag så förhoppningsvis är hon tillbaka på dagis imorgon- om inte så är det mormor som får besök imorgon för jag har en kursintroduktion jag inte vill missa.... Åh detta 1000bitars livspussel kan minst sagt vara uttröttande...

Nej, nu ska jag sätta igång att läsa de kapitel som ska vara lästa tills imorgon- hörs senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar