söndag 12 januari 2014

(Snart) 7 dagar utan socker...


Snart är det 7 dagar utan socker för mig
, innan ngn hojtar om den mat jag lagt upp här i bloggen, så är det 7 dagar utan godis, dricka och med betydligt färre livsmedel som innehåller mkt socker...ingen strikt socker-detox kanske men en som passar mig iallafall!

Jag tror att mitt sockersug satt mest i huvudet och inte att jag hade några fysiskt behov av socker för att klara dagen...

Kan inte direkt säga att det varit jobbigt, första dagarna var svåra för att jag hela tiden glömde bort att jag inte skulle äta godis eller dricka CocaCola- men sen rullade det på av sig själv. Jag har förberett måltider dagen innan, då speciellt lunch för jag vet att jag är usel på att fixa lunch när det bara är jag som ska äta- därför har jag gjort matlådor och haft i kylen, då blir det enklare och går snabbare!

Dricka har jag bytt ut mot bubbelvatten och te som är speciellt för att minska sockersuget- inte för att jag vet om det hjälpt men det är ganska gott även för en latteälskare som jag.
Överlag så har det väl gått en del extra kaffe här hemma men annars har jag inte märkt något...har läst i en del andra bloggar om tjejer som försöker lägga om kosten men misslyckas, mår dåligt osv och jag vet inte om det beror på att jag är/var supermotiverad eller om det helt enkelt är olika från person till person men jag tror absolut att det handlar mkt om motivationen- precis som när man slutar röka eller snusa!

Hur som helst, det har gått jättebra och jag är inte längre ens sugen på godis eller sötsaker- det enda jag kommit på att jag är sugen på är den underbara desserten vi bjöds på hos Helen förra helgen! Om det var för att den var extremt god eller för att det var det sista söta jag åt innan jag började min detox vet jag inte men den kan jag tänka på ibland- och jag hoppas verkligen att det står en sån och väntar på mig i HUSnrNIO när min detox är slut! :-)

Sådär, det var en liten uppdatering kring min socker-detox, nu ska jag se en film som min man valt (kan bli exakt vad som helst) och dricka citronvatten!

Trevlig söndag på Er!


En av mina favorit saker i köket, Nespressomaskinen som jag köpte till N i 30årspresent!
(haha, vi hade en innan men som inte skummade mjölk så jag köpte en ny åt han....sen kom jag på att det bara är jag som dricker kaffe med mjölk...så egentligen blev det mer en present åt mig själv....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar