fredag 31 januari 2014

Hemmaträning

Jag har bestämt att jag under våren ska fokusera på yoga & styrketräning men jag känner redan hur jag längtar efter att gatorna ska bli mindre bara från snön så jag kan börja löpträna igen…så jag antar att det blir tre fokusområden i vår!

Hur som helst, är det yoga och hemmaträning som gäller nu (och ja, många gillar säkert att jogga i snö men inte jag…skorna blir förstörda, tårna näsan och dessutom känner jag mig som Bambi) och det är hemmaträning som gäller- älskar all träning som går att göra hemma!
Enkelt, snabbt & lätt att göra när helst det passar under dagen…
















I förrgår hittade jag en app från Casall T.O.D (Casall Training Of the Day) som är jättebra för hemmaträning, färdiga träningsprogram för hela kroppen eller program för vissa muskelgrupper!
Dessutom finns det instruktionsvideor och bilder för varje övning & en timer som ränar ner tiden och en röst som peppar och talar om när man ska byta övning eller vila!
De enda redskapen man behöver, förutom sin egen kroppsvikt, är några kettlesbells, hantlar, medicinboll och en-sån-där-stor-boll-som-jag-inte-minns-namnet-på.













Ladda hem appen ifall Ni vill träna hemma-
och precis som alltid så är mitt tips att sätta på sig träningstightsen redan på morgonen för att verkligen få träningen gjord! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar