fredag 31 januari 2014

Senaste MAMA!

Det är ganska sällan jag blir upprörd (iallafall om Ni frågar mig, frågar Ni min man får Ni antagligen ett annat svar…) men idag blev jag det!

Jag köper väldigt sällan tidningar, men igår köpte jag senaste MAMA- den med Olga Rönnberg på omslaget. Inne i tidningen fanns en lång artikelintervju med henne, jag är inte överdrivet frälst i Olga (men det är ju många som fått fantastiska resultat med hennes PTonline så jag antar att hon är jätteduktig) då jag tycker det blir lite väl mkt pekpinnar och hårda ord från hennes sida…



Iallafall så började intervjun med att hon öppnade dörren för reportern och oroligt sa att hennes dotter smitit från skolan mitt inne i Stockholm….dottern har Downs Syndrom och nu var massa folk ute och letade efter henne bla hennes pappa och personal från skolan, polisen var underrättad och de hade efterlyst henne via Facebook- dottern kan knappt prata och hittar inte alls till olika plaster.

MAMA-reportern hade då frågat (såklart) om de skulle skjuta på intervjun men Olga ville, trots allt, genomföra intervjun…

Det faktum att Olga sedan genomför intervjun på ett proffsigt sätt, trots att dottern försvunnit, framställer de som fokuserat, målmedvetet, plikttroget "typiskt Olga"!

Hur är det ens möjligt att man som mamma kan sitta still på sin rumpa och intervjuas när ens handikappade barn har försvunnit? Mitt inne i Stockholm? Hur kan man ens fokuser på ngt annat än sin dotter? Hur kan man välja att inte åka in till stan och leta efter henne när man befinner sig i närheten?
Är det här verkligen ett imponerande beteende? Ett beteende som ska nästintill hyllas som plikttroget och som positiv envishet? I en tidning som MAMA?

Nej, både Olga och MAMA borde tänka om och tänka rätt!

Nu ska jag sluta vara en bitterkärring och istället börja förbereda dagens middag, totalt inspirerad av Mästerkocksprogrammet bjuder jag idag mannen på Club Sandwich med majskycklingfilé & bacon, hemmagjorda pommes, en sås gjord på mangoraja & ett glas torrt vitt vin (fast det är nog mest till mig, mannen är mer en öldrickande)- kan hur gott som helst (eller hur torrt som helst ifall jag misslyckas med kycklingen)!

1 kommentar: